Mi-e dor de tine, mamă! -versuri de Urfet Șachir

29.08.2016 22:04

Mi-e dor de tine, mamă!

Mi-e dor de tine, mamă,

Mi-e dor de nu se poate!

Mi-apari în vis, în noapte

Şi-atunci te simt aproape.

Mi-ai ocupat retina

Ȋn zilele-mi toate.

 

Te strig, în noapte, mamă,

Te strig şi ziua toată,

Dar nu-mi răunzi. Bag samă

Că numa-n vis s-arată

Chipul tău de înger,

Surâsul tău din cer.

 

Mi-e dor de tine, mamă

Şi poza asta rece

Pare că din genune

Ivită-i şi mă trece

Un fior. O, mi-e teamă

Că-i rece-n a ta lume.

 

Mi-e dor de tine, mamă,

Mi-e dor de nu se poate!

De mi-ai veni o clipă

Să vezi că ţi-am scris carte,

Căci poşta nu ajunge

La noua ta adresă,

Iar sufletul meu plânge.

Să vii, să-i pui compresă!

 

Te-aştept, iubită mamă,

Să-mi spui iar o dojană,

Să-mi cânţi cu glas de mierlă,

Iar faţa-ţi sidefie

Şi albă ca o perlă

Să îmi surâdă mie.

 

Mi-e dor, iubită mamă,

Mi-e dor şi-ţi simt suflarea

De-adânc, ca o pomană,

Arzând ca lumânarea

Vai, trist sufletul meu.

Te voi iubi mereu!

 

 

Poezie bilingvă (turcă – română)

 

autor Urfet Şachir

 

Ben, anne seni özledim! 

 

Ben, anne seni özledim

Hiç olmayacak derecede

Gece rüyamda görünüyorsun

Ve o zaman seni yakın hissediyorum.

Tüm günlerdir

Gözlerimi zaptettin.

 

Ben, gece haykırıyorum seni, anne

Ve bütün gün çağırıyorum

Ama cevap vermiyorsun. Farkediyorum

Ki sadece rüyam’da görünüyor

Senin melek yüzün,

Senin gökten gülüşün.

 

Ben, anne seni özledim

Ve bu soğuk resim

Uçurumdan geliyor gibi

Ve bir ürperti alıyor beni. O, korkuyorum ki

Senin dünyanda soğuk!

 

Ben, anne seni özledim

Hiç olmayacak derecede.

Bir an gelsen bana,

Sana bir kitap yazmıştım, görürdün

Çünkü senin yeni adresine

Posta gelmiyor

Ve ruhum ağlıyor.

Ona kompres koymak için gel.

 

Ben, seni bekliyorum sevgili anne,

Beni gene takdir edersin,

Karatavuk sesiyle bana bir türkü çalarsın

Ve sedef renginde,

Inci gibi beyaz yüzün

Bana gülümsesin.

 

Ben, anne seni özledim,

Özledim ve soluğunu hissediyorum

Derinden bir sadaka olarak

O, mum gibi yanan

Vay, benim üzgün ruhum.

Seni daima seveceğim!

 

 

 

Mangalia, 24.07.2016 h 22.12